Ahu Tahmilci yazdı / MİMAS'a yolculuk...


İzmir'den Karaburun'a doğru yola çıktık. Yol boyunca farklı farklı yerlerde durakladık. Yolculuk yaptığım insanın kendisinin uçsuz bucaksız bir deniz olmasından olmalı, nasıl geçtiğini anlamadım bile.
Her durakta ayrı güzel insanlar tanıdım. Her durak bana farklı duygular yaşattı.
Ne mi gördüm peki?
Dünyada artık artık yavaş yok olduğuna inandığım birçok şeyin aslında var olduğunu, inadına yaşadığını gördüm.
Karaburun, İzmir Körfezi'nin girişinde bulunan , eski çağlardan bu yana birçok yerleşim izi taşıyan bir kıyı. Kaynaklara  adı 'Mimas' olarak yazılmış.

Homeros'un ünlü eseri "Oddysea" da Rüzgarlı Mimas olarak geçen"Mimas Dağı'', aslında  bugün Bozdağ diye adlandırdığımız dağ. Bu dağın eskiden Mimas olarak adlandırılması, mitolojik tanrılarla savaşan gigantların (devler) başında yer alan ve tanrı Zeus'u çok zorlayan Mimas isimli devin, üzerine erimiş demir, çelik ve bakır dökülerek öldürüldüğü ve bir daha uyanmamak üzere söz konusu dağların altına gömüldüğü" hikayesine dayanıyor.
YAZISI

Yorumlar