Foça'nın MORU

Sebahattin Karaca  yazdı / SONUÇTAN GELEN MUTLULUK 

40 yıllık dostum Mimar Suat YILMAZ, yanında bir arkadaşı ile ziyaretime geldi. Yanındaki arkadaşını, Baykan Bey olarak tanıttı..  Suat, bir anda konuya girdi ve bana “Baykan Bey Yenifoça'da bir otel yaptı” dedi. Yenifoça'yı avucumun içi gibi bildiğimden, Baykan Bey’e oteli Yenifoça’nın neresine yaptığını sordum. 
O da bana, belediye eski  binasının karşısında yaptığını söyledi ve bu arada da otelin ismini ve resimlerini gösterdi. Otelin ismini ve resimlerindeki rengi görünce, mutluluktan şaşkına döndüm. Otelin ismi Foça Mor'du ve konseptinde sadece mor rengi hakimdi.
Baykan Bey’e “affınıza sığınarak size bir şey sorabilir miyim?” dedim.
Baykan bey; “elbette buyurun” demesi üzerine, kendisine; ”Foçamor Butik Otel” ismini neden verdiğini ve otelin her tarafında; mobilyadan, tekstilden anahtarlığa kadar neden mor renk kullanıldığını sordum. 
O da bana ,”Ortaçağ’da Foça Moru“diye bir yazı okuduğunu ve bu yazıdan çok etkilendiğini söyledi.
YAZISI


Yorumlar