CEMİL TUGAY “BEKLENEN AÇIKLAMAYI” YAPTI / günlerden 24 nisan

  

Ciddi bir soruna dönüşme potansiyeli taşıyan “CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in eski milletvekili Aykut Erdoğdu’nun İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri yapılmasını istediği, Başkan Cemil Tugay’ın ise bu talebe direndiğine” ilişkin yoğun haberler karşısındaki suskunluk sona erdi. Cemil Tugay, önce serzenişte bulunmuş o haberlerin yapılmasına ve sonra yaşanan gelişmeler ile verilen kararı şöyle açıklamış:

Genel Sekreterlik makamında, Ege Bölgesinin tamamında koordinasyon sağlayacak bir planlama ajansı yapısı kurulacak ve değerli vekilimiz Aykut Erdoğdu da orada görev alacak.  Şunu da herkes bilmeli; ben İzmirlilerin hak ettiği en iyi hizmeti üretmek zorundayım. Bunun için bazı idari kararlar alıp, atamalar yapabilirim. Bunu bugün de 1 yıl sonra da yapabilirim. Yapabileceğimiz en iyisini yapmalıyız. Seçimden önce kendi proje lansmanımda idari organizasyondan da bahsetmiştim, bu aynı zamanda yönetim şemasının da değişmesini ve yönetim anlayışının değişmesini içeriyor. Bu bir süreçtir, 1-2 haftada olacak bir şey değil. Herkes şundan emin olsun, İzmir en iyi hizmeti nasıl bir yönetim anlayışı ve nasıl yöneticilerle alacaksa öyle olacak. Aykut Erdoğdu Genel Sekreterlik görevine gelmeyecek. Bu kesin. Bu konuda Genel Başkanımız da nihai kararı verdi. Ben de kendisine fikirlerimi aktardım. Nihayetinde başka bir yapıyla beraber hem İzmir'e hem Ege'ye hizmet edecek bir birlikte görev yapacak. Daha farklı bir şey olmayacak.

ÖZEL'LE KÜSLÜK YOK

Anıtkabir’de çekilen o fotoğrafta sen orada duracaksın sen şurada duracaksın diye bir işaretleme yapılmamıştı. Beni bir belediye başkanımız bir şey söylemek için oyaladı ben de fotoğrafa girmekte geciktim. Ferdi Başkan da benimle birlikteydi, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı. Araya girip insanları itip kakamam, kimseyi rahatsız etmeden kenarda durmayı ben tercih ettim. Genel başkanımızla Ankara’da görüştük defalarca el sıkıştık, ayaküstü sohbet ettik. Ben aslında bu tür dedikodular çıkmasın diye gidip fotoğraf çektirmek istedim ama başı çok kalabalıktı ve benim de uçağa yetişmem lazımdı. En kısa zamanda Ankara’ya gidip genel başkanımızla görüşeceğim hem de aramızda hiçbir sorun olmadığını ispat edeceğiz. Genel başkanımız bizim için çok kıymetli, başarının mimarıdır.

   


Van'da baharın gelişiyle bahçeleri süsleyen ters lalelerin, dolunay eşliğindeki muhteşem görüntüsü…

KURUN KURUM DURUN!




Seçimden önce 'Taksimetreleri kurun, geliyor Murat Kurum' diyen Eyüp Aksu, Ekrem İmamoğlu'na tebrik ziyaretinde bulundu.


ABD RAPORU’NDA TÜRKİYE’YE 80 SAYFA

ABD Dışişleri Bakanlığı’nın yıllık insan hakları raporunun 2023 yılı edisyonu yayınlandı. 200 ülke için ayrı ayrı değerlendirmeler yer alan raporda Türkiye’ye 86 sayfa ayrıldı. Türkiye'ye ilişkin önemli insan hakları sorunları başlıkları arasında ifade özgürlüğü, medya özgürlüğü, internet özgürlüğü, mülteciler, toplumsal cinsiyetle ilgili insan hakları ihlalleri ve LGBTİQ+ kişileri hedef alan şiddet veya şiddet tehdidi bulunuyor.


Taylor Swift’in 19 Nisan’da yayınlanan ‘The Tortured Poets Department’ isimli 11. albümü rekorlar kırıyor. Albümün yayınlandığı gün ABD’de 1.4 milyon CD ve plak satıldı; çıkış single’ı ‘Fortnight’ Spotify’da bir günde en çok dinlenen şarkı oldu. Ayrıca albümün geneli Spotify ve Apple Music’te bir günde en çok dinlenen albüm rekorunu kırdı.  Forbes’un hesaplamasına göre şarkılarından birisi ‘Billboard Hot 100’ listesinde zirveye çıkarsa Swift, ‘en fazla liste başı olan solo kadın sanatçılar’ arasında Whitney Houston’ı geçmiş, Madonna’yla ise eşitlenmiş olacak. Buna kesin gözüyle bakılıyor.

 

PARAN VARSA… GEÇ!

 İtalya’nın Venedik şehrinde aşırı turist sayısını azaltmak için günübirlik ziyaretçilerin 5 euroluk giriş bedeli ödemesini öngören uygulama perşembe günü başlıyor. 2024’ün 29 gününde zorunlu olacak giriş biletleri, mayıstan temmuza kadar hafta sonları devreye alınacak. Bu uygulamayla günübirlik turistleri şehri daha sessiz dönemlerde ziyarete yönlendirmek amaçlanıyor. Şehrin 50 bin nüfuslu tarihî merkezi, 2022 yılında 3.2 milyon gece konaklamalı ziyaretçi ağırladı.


Ve diğer 24 Nisan’lar…

1800 - Dünyanın en büyük kütüphanesi olan Kongre Kütüphanesi kuruldu.

1909 - İstanbul'a gelen Hareket Ordusu, 31 Mart Ayaklanması'nı bastırdı.

1967 - Sovyetler Birliği'ne ait Soyuz 1 uzay aracı, dünyaya dönüş sırasında yere çakıldı.

1972 - Türkiye Büyük Millet Meclisi; Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan'ın idam kararlarını yeniden onayladı.

1980 - İran'da rehin tutulan 52 Amerikalıyı kurtarmak için girişilen kurtarma operasyonu, rehineler kurtarılamadan sekiz ABD askerinin ölümüyle sonuçlandı.

2007 - Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Abdullah Gül'ü Cumhurbaşkanlığına aday göstereceklerini açıkladı. Abdullah Gül de Türkiye'nin 11. Cumhurbaşkanı adaylığı için TBMM Başkanlığına başvurdu.

 

Yorumlar