HAYATIMIZA EŞSİZLER RENKLER VE GÜZELLİKLER KATAN ADAMDI O... BAY SİNEMA = TÜRKER İNANOĞLU

 


Ona “Bay Sinema” diyorlardı.

Öyleydi.

Sinema sektörünün her yerinde, her anında izi vardı.

Türker İnanoğlu en kısa haliyle, şöyle anlatır sinema yıllarını:

“1957 yılında sinema dünyasına adım attığımda çok gençtim. Önce usta yönetmen ve yapımcıların yanında çırak olarak çalıştım; kısa bir süre sonra yönetmenliğe başladım. Ardından yapımcılık yıllarım geldi. Zaman içerisinde işlerimi geliştirdim, büyüdüm ve kurumlaştım. Önce Erler Film'i kurdum, bunu Ulusal Video, Ulusal Radyo Televizyon ve Süper Kanal kuruluşları izledi. Yüzlerce sinema filmi, binlerce saatlik televizyon programı hazırladım.”

SESAM, FİYAP ve Türk Filmciler Derneği gibi mesleki kuruluşlarda başkanlık yaptı.

Daha fazlasını yapmalıydı.



Sinema, televizyon ve tiyatroya hizmet etmek için mesleki okullar açarak çağdaş bilgilerle donatılmış elemanlar yetiştirmek, meslekte çalışanları teşvik etmek için maddi ödüller vermek, zor durumdaki sinema emekçilerine sağlık ve maddi konularda yardımda bulunmak ve yetenekli gençlere yurtiçi-yurtdışı eğitim bursları vermek amacıyla TÜRVAK- Türker İnanoğlu Vakfı'nı” kurdu.

Aynı amaçlarla Sinema Televizyon Müzesi ve Kitaplığı’nın ve de Tiyatro Müzesi'nin kapılarını açtı.

Yıllar önce gidip, gezmiştim oraları.

2001 yılındaki İEF’de ilk Sinema Burada etkinliğin düzenlerken, ilk onur ödüllerinden birini Türker İnanoğlu’na vermeliydik elbette.



Öyle de yaptık.

İyi ki, yapmışız.

Yüce Allah rahmetini esirgemesin, mekanın cennet olsun.


HAYATINI ANLATIYOR

 


Yorumlar