KADER MERAL AKŞENER İLE TANSU ÇİLLER’İ BULUŞTURDU YİNE!

 Ankara bir öğle vakti. İki konuğum var. Meral Akşener ve Aytun Çınar. Star Gazetesi’nde çalışıyorum o zaman. Meral hanımı daha yakından tanımak istiyorum. Buluşup, konuşuyoruz 1999 yılının o öğlen vaktinde.

Seçimler olmuş. DYP kan kaybetmeye devam etmiş. Akşener sıkıntılı. Partisinden ayrılacağını anlıyorum. Açıkça soruyorum. Açıkça “evet” diyor. Ve yazıyorum köşemde.

Şimdi tam anımsamıyorum ama sanırım devreye girenler oluyor, istifa kararını geciktiriyor.

4 Temmuz 2001 günü resmen DYP’den istifa ediyor.

Açıklamayı yaptığı Politik Araştırmalar Merkezi, Fazilet Partisi’nden ayrılan ve AK Parti’nin kuruluş hazırlığını yapan ekibin karargahı olarak bilinen yer.

Nitekim Akşener istifa kararını duyururken Bağımsız Kayseri Milletvekili Abdullah Gül ve Bağımsız Sivas Milletvekili Abdüllatif Şener de yanında ve “kurulacak yeni partide yer alacağını” söylüyor.

Ama almıyor, ayrılıyor.

3 Kasım 2001’de de MHP’ye katılıyor.

Ve bugün…

Meral Akşener 27 Nisan’da toplanacak İYİ Parti kurultayında genel başkan adayı olmayacağını duyurdu.

Hemen ardından partinin iki başat ismi TBMM Grup Başkanı Koray Aydın ile Başkanvekili Musavat Dervişoğlu, genel başkanlığa aday olduklarını açıkladı.

Bundan sonra ne olur, sorusuna yanıt aramak için, belki geçmişe dönmek gerekiyor yine.

9 Kasım 2002 tarihine…

O gün de Tansu Çiller benzer bir duyuru yapmış, 14-15 Aralık’taki DYP Büyük Kongresi’nde genel başkan adayı olmayacağını açıklamıştı.

Sonrası malum.

Tarih tekerrür ederse, İYİ Parti’nin akıbeti de malum!




Yorumlar