KILIÇ KUŞANAN BİR KADIN MUHTAR VAR ELAZIĞ’DA

 


Gitmesem de, görmesem de Elazığ’da çalışkan, güçlü, cesur ve kararlı bir kadın muhtar olduğunu biliyorum.

Yerel seçim sonuçlarının en umut veren yanlarından biri de, daha önce Türkiye’de bin 134 olan kadın muhtar sayısının, 2 bin 150’ye yükselmesiydi.

İkinci kez seçilerek, Elazığ merkezin tek kadın muhtarı olmaya devam eden Seda Gündoğan da onlardan biri.

Geçenlerde Elazığ Belediyesi yol yapım çalışmasında muhtarı olduğu Sugözü Mahallesi’ni proje dışı bırakmış.

Vay, vay, vay.

O da kesmiş yolu, atmış kendini kamyonun önüne.

Haykırışı Hazarbaba Dağı’ndan duyulmuş:

“Siz burayı böyle bırakıp gidemezsiniz. Müdür ‘Ekibi çekerim’ diyor. Bırakmıyorum ekibi… Bu ne demek ya? Herkes işini düzgün, dürüst yapacak. Adamlar sanki babalarının hayrına iş yapıyor. Bir yeri yapıp bir yeri yapmamak ne demek? Biz insanız, bu mahalledekiler insan.”

İnsan olan utanır bu sözler karşısında.

Merak ettim sonra ne olduğuna… Baktım.

Utanmışlar bereket, yolu yapmaya başlamışlar.

İşler bazen böyle yürür.

Boşuna “iş bilenin, kılıç kuşananın” dememişler.

O da kılıcı kuşanmış, yolu yaptırmış.

 


Seda Gündoğan haliyle, tavrıyla dikkatleri çekmeyi başaran bir kadın. Araştırınca yerel ve hatta ulusal medyanın gözdesi olduğunu fark etmemek olanaksız. Nitekim bir keresinde takmış koluna mahallesinden 40 kadını sinemaya götürmüş.

Kadın muhtar sayısının daha da artmasını diliyorum. Ve eminim artacak. Tıpkı Başkent’in kalbi Çankaya gibi olacak her yer.

Ne mi oldu Çankaya’da?

123 muhtardan 48’i kadınken, 31 Mart’ta sayı 62’ye yükseldi.

Tam yüzde 50, “eşit temsil” yani…

Yorumlar