50 GÜN GEÇTİ VE “ACEMİLİĞİME DENK GELDİ” DÖNEMİ SONA ERDİ!

 

Ömer Hayyam gibi bakmalı hayata ve geçen zamana:

“Çayda akan su gibi, çölde esen yel gibi

İşte bir günü daha kayboldu ömrümün.

Ben ben oldukça iki günün gamını bir çekmem.

Biri geçip giden gün, biri gelecek gün.”

Belediye başkanları nasıl bakıyor hayata ve geçen zamana bilmem ama işte 50 gün geçti bile.

Yok, yeniydim.

Yok, bilmiyordum.

Yok, haberim yoktu!

Geçiniz hepsini.

Ha başkanlığın ilk günü, ha son günü.

Madem o koltuğa oturdun, mazeret yok.

Hele şu saatten sonra “Efendim, acemiliğine denk geldi” diyemez kimse, dememeli.

Başkanlık makamı “acemi talimgâhı” değil ki!

Üstelik başkan olanların hepsi, bile isteye geldi oraya.

Aday olmak için, sonrasında başkan olabilmek için ellerinden geleni ardına koymadılar, gece gündüz demeden koşturdular, dere tepe düz gidip yoruldular.

Hiçbiri de “Beni zorla aday yaptılar” demedi.

Hoş, böyle demiş olsaydı bile biri, “Olmasaydın kardeşim” demezler mi ona?

Madem o koltuğa oturdun, dersini çalışacaktın. Yasayı, kuralları öğrenecektin. Elindeki gücü, imkanı bilecektin. Birlikte iş yapacağın insanları tanıyacaktın.

Kusura bakmasınlar, çocukların “öğretmen orayı daha öğretmedi” demesi gibi bir mazeret için, artık çok geç.

Yorumlar