Urla
Belediye Başkanı Selçuk Balkan’ın “Ulaşım, altyapı, konaklama, temsil,
ağırlama, afiş, baskı, reklam ve tanıtım dahil olmak üzere Enginar Festivali bütçesinin
1 milyon 70 bin lira” olduğuna dair açıklamasını aktarmıştım.
Urla’dan
önce de Çeşme Alaçatı’da Ot Festivali düzenlenmişti.
Ya o
festival için harcanan para neydi?
En
azından şu kadarı belli.
Çeşme
Belediyesi 15 Nisan 2024 günü, saat 16:30’da “afet vs. gibi önceden belirlenemeyen haller”
faslından “ivedi” olarak, 13. Alaçatı Ot Festivali organizasyonu için “hizmet
alım ihalesi” düzenliyor.
İhale
ilanında yaklaşık maliyeti de 17 milyon 067 bin 300 TL belirtiliyor.
Alaçatı
Ek Hizmet Binası Kültür Ve Sosyal İşler Müdürlüğü’ndeki ihaleye iki firma
katılıyor.
Sonuçta
14 milyon 975 bin liralık teklif veren ve İzmir Umurbey Tariş Caddesi’nde bulunan
“Startan Organizasyon Ajans Reklamcılık Gıda Turizm Reklamcılık Limited Şirketi”
işi alıyor.
Şimdi…
18-21
Nisan’daki festival için 15 Nisan’da ihale yapılması, “yumurtanın kapıya
dayanmasından da” feci bir durum.
Son
anda bir iş yaptırmaya kalkışmak, herhalde “maliyetin de gereğinden fazla olacağını
göze almak” demek.
Yine
demek ki, önceki belediye yönetimi festival için hiçbir hazırlık yapmamış. Topu
yeni gelenin kucağına bırakmış!
İkincisi,
şart mıydı festivali 18 Nisan’da yapmak, 18 Mayıs’ta olmaz mıydı?
Bunlar
“boş laf” tabii.
Olan
olmuş.
O zaman
sorum şu:
Ot
Festivali harcanan 15 milyon liraya değdi mi, ihaleyi alan şirket işi hakkıyla
yerine getirdi mi?
Çeşme
Belediyesi’nden ayrıntılı, yani “şeffaf bir açıklama beklemek” sanırım hakkımız.
ÖNEMLİ
NOT: Soruların muhatabı olanlar lütfen yanıtlarını yazılı olarak göndersinler
ki, sonradan “öyle demedim de böyle dedim” türünden tartışmalar olmasın.
Yorumlar
Yorum Gönder