O GÜZEL GÖZLER KAPANDI / günlerden 14 mayıs


Yaz geliyor yavaştan. Fakat zaman Ziya Osman Saba’nın “Kışa Girerken” şiirinden bir dörtlük aktarma zamanı. Çünkü bugün “o güzel gözler” kapandı.

Ayten Gökçer de bu dünyadan ayrıldı:

İndirin perdeleri, indirin perdeleri…

Sonbahar ağaçlarda ağlarken yaprak yaprak.

Hışıldayan bu altın yağmuruna dalarak,

Dinleyin içerimde serinleyen kederi.

Yaklaşık 15 yıl önce onunla yapılmış söyleşileri okuyorum.

Sormuşlar Ayten Gökçer’e:

-      Aşkın tanımını yapabilir misiniz?

Aşk bir hastalık. Herkesin geçirmesini önerdiğim bir hastalık. Allah herkese versin. Ve şifasını da hiç vermesin...

Ve onun büyük aşkı, Cüneyt Gökçer hakkında bir soru.

-      Eşinize nasıl hitap edersiniz?

Kocacığım lafından nefret ederim. Yalnızken Cüneyt, başkalarıyken Cüneyt bey derim.

-      Fazla resmi değil mi? Yani aşk sözcükleri yok mu, hayatım, aşkım gibi?

Dikkat et! Onu söyleyenden korkacaksın. Evliliğimizin ilk döneminde Cüneyt bana "Hayatım" derdi. Kurnaz erkekler karılarına isimleriyle seslenmez. Sevgi sözcükleri bulurlar.

-      Neden?

Öteki kadının ismi kaçıverir ağzından diye korkarlar da ondan. Baktım Cüneyt şekerim, hayatım falan diyor. Tepem attı. "Bir kez daha duyarsam şekerim lafını bak ne oluyor şekerin" dedim. Geçenlerde ağabeyim eski flörtünün ismini ağzından kaçırdı. Olabiliyor böyle.

Bülent Şanver’le torba oyunu oynamışlar. "L" harfi çıkmış. Şöyle diyor Ayten Gökçer:

  • "L" harfi laikliği hatırlatıyor bana. Vazgeçilmez. Yaşayabilmek  için, çağdaş medeniyetlerle aynı seviyede olabilmek için, demokrat ve laik olmak lazım. Allah'a çok şükür hepimiz dini bütünüz. Dinimizden bizi hiç kimse ayıramaz, değiştiremez. Ama dini de istismar etmesinler. O başka şey, bu başka şey. Din ile devlet işleri karışmaz.

 -      Ya Ayten Gökçer yemek pişirir mi, çok severek, zevk alarak yaptığınız yemekler hangileri?

  • Hem de nasıl. Mesleğimde çalışkanım ama evimde de çok çalışkanım ve çok detaycıyım maalesef. Biraz tertip severim, biraz temizlik severim. Evimde yemeğimi hazırlamadan tiyatroya gidemem çünkü tiyatronun saati belli değildir. Biz gece döndükten sonra yemek yeriz. Enginar ve taze fasulye. Cüneyt Bey'e taze fasulye bulamadığım zaman İzmir'den getiriyorum. Bu son gidişimde de İzmir'den 40 tane enginar getirdim. 15'ini hemen yaptım Cüneyt Bey'e. Enginar 'ı çok seviyorum ve çok yararlı olduğunu biliyorum.


Ve de Taçsız Kral filmi. Bir dev kadro… Gönül Yazar, Ajda Pekkan, Ayten Gökçer, Metin Oktay.

Diyor ki:

  • Nur içinde yatsın biraz yakın bakınca şaşılaşırdı gözleri, gülerdik gülerdik…  O kadar terbiyeli bir çocuk ki, anlardı biraz dururdu "Birazdan gözlerim düzelir "derdi. Futbolcu ama o arenada olmakla kameranın karşına geçmek aynı şey değil. Hayatımda gördüğüm en terbiyeli, en efendi insan. Nurlar içinde yatsın, hayran olmuşumdur.

Yine güzel insanları andık.

Metin Oktay, Cüneyt Gökçer, Ayten Gökçer.

Nur ve huzur içinde olsunlar.

 

YARGITAY’DA KİM KAZANDI?

Yargıtay Başkanı 37 tur oylama yapıldıktan ve “pazarlıklar sonuca bağlandıktan” sonra seçildi. Oylama sonucu, 3. Hukuk Dairesi Başkanı Ömer Kerkez 193 oyla Yargıtay Başkanı seçildi. Mehmet Akarca ise 103 oy aldı. Yeni Yargıtay Başkanı ÖmerKerkez’i Menzil Cemaati’nin, Mehmet Akarca’yı ise Hak-Yol’cular ile AKP’yeyakın birçok isimin desteklediği belirtiliyor.


MAARİF MODEL MODEL

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne sahip çıkmış:

"Maarif kelimesine takılan zevatın ne dediğinin bir anlamı yoktur. Niyet halistir hedef parlaktır.”

Tabii canım.

Zevatın ne dediğinin önemi yok.

Önemli olan zerzevat!

 

TASARRUF MU, O DA NE?

Turhan Bozkurt yazmış:

🛑 80 bin nüfuslu Bayburt'a 1 saat mesafede 2 milyon yolcu garantisi vererek havalimanı inşâ ediliyor.

💰 Maliyet şimdilik 300 milyon TL.

️ Üstelik Erzurum, Erzincan ve Trabzon; Bayburt'a 1 saat mesafede. Her üç şehirde havalimanı mevcut.

📦 Şimşek'in tasarruf paketine sığmayacak kadar büyük bir proje değil mi?

 

BU ATEŞ ÇOK YERİ YAKIYOR

Erk Acarer’in X paylaşımı…

“Sinan Ateş’in eşi Ayşe Ateş:   Ben de korkuyorum. Bunlar Külliye'ye birkaç kilometre mesafede devlete kafa tutarcasına bu işleri yapabiliyorlarsa, bu insanlardan her şey beklenir. Benim arabamı da takip etmişler. Ne yapacaktınız bomba koyup çocuklarımla beni de mi öldürecektiniz.”


NELER OLMUŞ NELER!

Cici Medya’mın boyaları dökülmeye devam ediyor:

Yazar Eylem Tok'un oğlunun karıştığı kazayla ilgili Revna Demirören aracılığıyla "haber yapılmaması" talimatı aldığını iddia eden eski DHA muhabiri Rojda Altıntaş, kendi YouTube kanalından yeni iddialarda bulundu. Yaşadığı süreci detaylıca anlattığı bir video yayınlayan Altıntaş, bütün süreçte korktuğunu ve yaşadıklarını unutmak istediğini anlatan, yaşadığı vicdan azabı nedeniyle bugün olanları açıkladığını söyledi. Altıntaş, "Revna Demirören, ‘Rojda Hanım merhaba, ben Revna Demirören. Gazeteciliğinize saygım sonsuz, etik değerlere çok önem veriyorum ama bu çocuk benim çocuğumun arkadaşı, psikolojisi hiç iyi değil. Sizden rica ediyorum bu haberi yapmayın. Yapacaksanız da lütfen çocuğun ismini ve detayları kapatalım’ dedi" ifadelerini kullandı.

 

DİĞER 14 MAYIS’LAR…

  • 1948 - Arap-İsrail Savaşı başladı.
  • 1950 - 27 yıllık Cumhuriyet Halk Partisi iktidarı son buldu. Demokrat Parti, yüzde 53 oyla tek başına iktidara geldi. Türkiye'de tek parti dönemi sona erdi.
  • 1955 - Arnavutluk, Bulgaristan, Çekoslovakya, Doğu Almanya, Macaristan, Polonya, Romanya ve Sovyetler Birliği, yeni bir askeri ittifak içeren Varşova Paktı'nı imzaladılar.
  • 1970 - Kızıl Ordu Fraksiyonu (Baader-Meinhof Grubu) adlı radikal sol örgüt, Almanya'da kuruldu.
  • 1972 - Bülent Ecevit, CHP kurultayında Atatürk ve İsmet İnönü'den sonra CHP'nin üçüncü Genel Başkanı seçildi.
  • 1973 - ABD'nin ilk uzay istasyonu olan Skylab fırlatıldı.
  • 1997 - Danıştay, Bergama köylülerinin siyanürle altın üretimine son verilmesi talebini kabul etti.
  • 2023 - Türkiye Cumhuriyeti 13. Cumhurbaşkanlığı ve 28. Dönem Milletvekili seçimleri yapıldı. Seçim sonucunda hiçbir aday %50 barajını geçemediği için seçim 2. Tura kaldı.

 

14 MAYIS’TA DOĞANLAR…

  • 1960 - Sinan Alaağaç, Türk futbolcu (ö. 1985)
  • 1961 - Tim Roth, İngiliz sinema oyuncusu ve yönetmen
  • 1969 - Cate Blanchett, Avustralyalı oyuncu

 

14 MAYIS’TA ÖLENLER…

  • 1984 - Vasıf Öngören, Türk oyun yazarı (d. 1938)
  • 1987 - Rita Hayworth, Amerikalı sinema oyuncusu (d. 1918)
  • 2007 - Turan Yavuz, Türk gazeteci (d. 1956)

Yorumlar