THY YÖNETİMİNDE “KARDEŞLİK” ÖNEMLİ, BİRİ DE VAR Kİ "NEDEN ÖNEMLİ" BİLEMEDİM!

 

Bazı şeyler yazmakla bitmez. Fatih Altaylı da THY’nı yaza yaza bitiremiyor zaten.

Örnekse “Genel Müdürün 500 bin TL maaşlı kardeşi ve vicdan başlıklı yazısı:

Bugün yine “kardeş kardeş” çalışıyor, THY yönetiminde farklı kademelerde de olsa kardeş kardeş iş yapıyorlar. Ağabeyinin genel müdür olduğu şirkette kardeş Mehmet Ekşi de aylık 500 bin TL maaşla müdürlük koltuklarından birine oturuyor.

Örnekse “AKP tipi tasarrufun görünür hali” başlıklı yazısı:

Anlaşma gereği şampiyon voleybolcularımızın biletlerini bir üst sınıfa çıkaramayan THY, bir gün önce Madrid’de bir uçak dolusu 'beleşçi' götürüyor. Yediriyor içiriyor, gezdiriyor. Bir de davet veriyor. Peki o götürdükleri ile anlaşması mı var da hepsini business class uçuruyor? Hani trolllerin 'tasarruf' dediği uygulama?” diyor önce, sonra THY Yönetim Kurulu üyelerine getiriyor sözü:

Mesela Fatmanur Altun. Soyadı yabancı gelmemiştir muhtemelen. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un eşi. THY yönetim kurulunda bağımsız üye.”

Siz asıl Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat’a, dizi dizi sıralanan öteki makamlarına bakın:

Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı, Güneş Ekspress Havacılık A.Ş. (SunExpress) Yönetim Kurulu Başkanı, THY DO&CO İkram Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı, TGS Yer Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı, TFS Akaryakıt Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı, We World Express Limited Yönetim Kurulu Başkanı, THY Teknoloji ve Bilişim A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı, THY OPET Havacılık Yakıtları A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili, AJet Hava Taşımacılığı A.Ş.Yönetim Kurulu Başkanı.

Olacak o kadar.

Ne de olsa işin içinde “ceket kardeşliği” var!

Defalarca “Ülkenin en büyük havayolu şirketi olan THY’nin yönetimindeki 80’e yakın ismin, Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi mezunu olduğu ortaya çıktı” şeklindeki haberlere konu olan, “okul kardeşliği” ilişkisini anlarım da; Yönetim Kurulu’nda yer alan biri de var ki, neden oradadır, kiminle nasıl bir bağı bağlantısı vardır, anlamak kolay değil.

Üstelik “Başkanvekili” sıfatını da taşıyan Macit Eş, İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde bir öğretim üyesi. Ve dahası, 2015 yılından beri THY yönetiminde. Ama Google “tek kare” fotoğrafı var!

Çok araştırdım.

Sadece “Erdoğan ile yaşıt olduğunu, kendisiyle Milli Türk Talebe Birliği döneminden bir arkadaşlığı olabileceği” izlenimi veren, Rahmetullah Karakaya adlı kişinin yazısını buldum. 

Gerçekten merak ediyorum.

Onca yıldır THY yönetiminde “değişmez üye” olmasının, önce eskilerin deyimiyle yazayım “esbabı mucibesi” yani “gerekçesi” nedir? Nedir?


Yorumlar