BELEDİYE ŞİRKETLERİ, TIPKI İKTİDARIN GÜDÜMDEKİ ŞİRKETLER GİBİ “İKİNCİ MAAŞ” ÖDÜYOR! / günlerden 8 haziran

 

İzmir’in simgelerinden ESHOT’un kardeş şirketi İZULAŞ, otobüs seferlerini takviye görevinin yanında bisiklet kiralama uygulaması BİSİM ile Balçova’daki teleferik işletmesinden de sorumlu.

Daha önce belediyenin çalışmalarına akademisyen olarak katkı vermiş, “ulaşım planlaması ve trafik mühendisliği” konularına kafa yoran, Doçent Yalçın Alver’in Yönetim Kurulu Başkanı yapılması, doğrusu hoş olmuş.

Yine web sitesinde yönetim kurulu üyelerini tamamı “murahhas üye” olarak açıklanmış ki, kafalardaki bir soru işareti böyle cevaplanmış, bütün belediye şirketlerinde aynı uygulamanın yapıldığı anlaşılmış oluyor.

Uygulama şu… Yönetim kurulu üyeleri sadece “huzur hakkı” almıyor, yanı sıra belediye başkanı tarafından uygun bulunan “+ ücret” de, aybaşında hesaplarına yatıyor.

Toplamda ne kadar aldıkları bir sır.

Şimdilik!

YK Başkan Yardımcısı Ahsen Düşenkalkan ve YK üyeleri Fatih Özkurt, Seha Özmen, Tülay Yılmaz, Melek Ünlü, Hamdi Ziya Aydın, Ali Celal Ergin, Semih Kök ise İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde çeşitli görevler yapmış ve yapmaya devam ediyor.

Dolayısıyla CHP’li belediye başkanları da, tıpkı AK Parti’nin kudretli liderleri gibi, canlarının istediği kişilere “ikinci maaş” vermekte sakınca görmüyor, aynı yolda yürümeye devam ediyorlar.

Fakat iki kişi var ki, daha önce ve şimdi “neden” yönetim kurulu üyesi yapılmışlar, izaha muhtaç!

Onlardan biri 2004 – 2009 ve 2014 – 2019 dönemlerinde Muş’un Bulancak ilçesi Sarıpınar Beldesi’nde belediye başkanlığı yapan Deniz Ateş.

Nedir özelliği, bilgisi, birikimi, yeteneği, marifeti; Tunç Soyer de, Cemil Tugay da yaptıkları tercihin sebebini açıklamak zorundalar.

Aynı açıklama, bir diğer yönetim kurulu üyesi Azimet Gürbüz için de yapılmalı mutlaka.

Kimdir bu kişi?

 “CHP Kurultay Delegesi” olmaktan başka bir özelliğini göremedim, bulamadım.

Belediyelerde olan biteni yakından izleyen Ali Rıza Avcan bir keresinde onun için “vazgeçilemez olma hali” vurgusu yapmıştı.

Neden “vazgeçilemez” acaba, bilen var mı?

Oraya baktım, buraya baktım.

Şunu buldum:

CHP Kurultay Delegesi Azimet Gürbüz, 4-5 Kasım günü gerçekleşecek büyük kurultaya ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu.”

Of of.

Gerçekten çarpıcı şeyler söylemiş, “Egemen çevreler CHP içinden bir başkan yaratma derdindeler” demiş.

“Bunu başararak Türkiye’nin demokrat olduğunu iddia edecekler, bir muhafazakar, bir demokrat geliyor diyecekler” demiş.

“Sol diye bir kavram kalmayacak” demiş.

Ve eklemiş:

“Değişim diyen arkadaşlar farkında varmadan bu düşünceye hizmet ediyor.”

Sonuçta ise korktuğu, Azimet Gürbüz’ün başına gelmiş.

Yine de ve herhalde “vazgeçilemez” olduğundan dokunamamışlar ona, İZULAŞ’ta yönetim kurulu üyesi olmaya devam etmiş!

Konuyu dağıtmamak küçük notlarla yetiniyorum.

Fakat geneldeki ve yereldeki iktidarların güdümündeki şirketler hakkında “çok şey söyleme” hakkımı, elbette saklı tutuyorum!

 

DİĞER 8 HAZİRAN’LAR

  • 1783 - İzlanda'daki Laki Yanardağı sekiz ay sürecek püskürme faaliyetine başladı. 9000 den fazla kişi öldü, yedi yıl sürecek açlık dönemi başladı.
  • 1912 - Carl Laemmle, Universal Pictures film yapım şirketini kurdu.
  • 1949 - George Orwell'in 1984 adlı romanı yayımlandı.
  • 1968 - James Earl Ray, Martin Luther King Jr.'u öldürmek suçundan tutuklandı.
  • 1968 - Bir suikast sonucu hayatını kaybeden ABD senatörü Robert F. Kennedy'nin cenazesi Arlington Millî Mezarlığı'nda toprağa verildi.
  • 1993 - Devlet Bakanı Tansu Çiller görevinden istifa etti ve DYP Genel Başkanlığı'na aday olduğunu açıkladı.

 

8 HAZİRAN’DA DOĞANLAR

  • 1810 - Robert Schumann, Alman romantik besteci ve eleştirmen (ö. 1856)
  • 1958 - İskender Pala, Türk akademisyen, yazar ve Divan Edebiyatı araştırmacısı
  • 1977 - Kanye West, Amerikalı prodüktör ve hiphop şarkıcısı
  • 1979 - İpek Şenoğlu, Türk millî tenisçi

 

8 HAZİRAN’DA ÖLENLER

  • 1985 - Afet İnan, Türk tarihçi ve sosyoloji profesörü (Atatürk’ün manevi kızı) (d. 1908)
  • 2017 - Rıdvan Ege, Türk akademisyen ve genel cerrahi uzmanı (d. 1925)
  • 2022 - Tarhan Erdem, Türk siyasetçi, araştırmacı, yazar (d. 1933)

 

Yorumlar