HALKIN MALI ŞİRKETLERİN ŞANLI YÖNETİCİLERİ… BUGÜN HALK BANK, YARIN İZULAŞ!

 


 

Dehşet veren haberler, hayret verici açıklamalar… Göbeğinde Halk Bankası var.

Halk bankası.

Halkın bankası!

Sadece o değil.

Devletin ve belediyelerin sahip olduğu kurumların, şirketlerin hepsi bizim.

Onlar halkın malı.

Hal böyle olunca buraları “kimlerin yönettiğini” bilmek, öğrenmek hem hakkımız, hem görevimiz.

Albaraka, İhlas Finans, Family Finans gibi İslami bankacılık kurumlarında çalışmış olan Halk Bankası’nın yönetim kurulu başkanı Recep Süleyman Özdil, 2015 yılından beri işin başında.

Onca görevden alma operasyonu yapılırken çok yerde, o sımsıkı oturuyor koltuğunda.

Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Mevlüt Uysal, Başakşehir’in belediye başkanı iken Kadir Topbaş’ın istifa ettirilmesi sonrasında 28 Eylül 2017’den 17 Nisan 2019’a kadar İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı yapmıştı.

Yani gerçekten “bağımsız” biri!

Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi Osman Arslan’ın özgeçmişinde “1998-2004 yılları arasında çeşitli özel sektör bankalarında yöneticilik yaptığı” yazıyor.

Hangi bankalar ki?

Sakın onlardan biri “Bank Asya” olmasın?!

Yönetim Kurulu üyesi Şeref Aksaç, devlet bankaları Ziraat ile Vakıflar’da da benzer görevlerde bulunmuş daha önce.

Yönetim Kurulu Üyesi Meltem Taylan Aydın, iktidarın yükselen yıldızlarından. Halen Cumhurbaşkanı Başdanışmanı ve Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurulu Üyesi…

Bunların yanında 8 Haziran 2017’den beri YK üyesi olması az bile!


Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Mihrimah Belma Sekmen de, Mevlüt Uysal gibi bir “bağımsız” aynen:

“AK Parti Kurucular Kurulu Üyesi / 24-25-26-27.Dönem İstanbul Milletvekili”

Yönetim Kurulu üyesi Maksut Serim ise yine Cumhurbaşkanı Başdanışmanı olan, bir başka Külliye kökenli kişi. Ve 2017 yılından beri YK üyesi. Bu arada 1986 doğumlu oğlu da 2023 yılında Dışişleri Bakan Yardımcısıymış.

Anlaşılıyor ki, bu dünya Serim ailesine güzel.

Sezai Uçarmak, Halkbank YK üyesi olmanın yanı sıra Ticaret Bakanı’nın dört yardımcısından biri olma onurunu da  taşıyor.

Gerçi bir ara milletvekili olmaya niyetlenmiş, Ordu adaylığı için başvurmuş ama listeye alınmamış.

Öyle ya.

Aldıklarına saysın!

Ve geldik sadece banka yönetiminin değil, başkanı olduğu RTÜK’ün de ve dahası külliyen iktidarın da en gözü pek, mücadeleci, cengâver üyesi Ebubekir Şahin’e.

Onun hakkı ne yapılsa ödenmez!

(Beni de tehdit eder mi şimdi? Oysa ne güzel şeyler yazdım hakkında…)

 

YARINA NOT:

Borç çok, para yok. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Haziran ayı olağan meclis toplantısında İZBETON ve İZULAŞ için sermaye artışına gidecekmiş. Önce İZULAŞ’a bakmalı, kimler yönetiyor “halkın malı” olan bu şirketi?

Yorumlar