ZİRAAT BANKASI’NIN KURULUŞ GÜNÜ, EN ÇOK YÖNETİM KURULU ÜYELERİNE KUTLU OLSUN / günlerden 4 haziran


Cumhuriyet’in büyük ve önemli kurumlardan biri olan Ziraat Bankası’nın kuruluş yasası, 4 Haziran 1937’de Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde kabul edilmiş.

Kutlarım.

Ve elbette bankanın yönetim kurulu üyelerini de kutlarım. Bugün mutlu olmak, en çok onların hakkı…

Dolayısıyla saygıdeğer üyeleri tanımanın, tam günündeyiz!

  • Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Burhaneddin Tanyeri, 2005-2010 yılları arasında Halk Bankası Yönetim Kurulu üyesi olmuş. Politikaya ilgi duymuş, 2015 milletvekili seçimlerinde ise AK Parti’den Erzurum Milletvekili seçilmek istemiş. Listeye almamışlar.

Şanslı kişiymiş ki, koskoca Ziraat Bankası’nın Yönetim Kurulu Başkanı şimdi.

  • Yardımcısı Veysi Kaynak’ın adını duymuşluğumuz var. Bir ara Binali Yıldırım Başbakan olduğunda, onun da yardımcısıydı.

Ve tabii kökleri AK Parti ile sarıp sarmalanmış biri kendisi.

Kahramanmaraş’ta parti kurucusu, yöneticisi, il başkanı, belediye başkanı, milletvekili olmuş.

Daha ne olsun?!

  • Bankanın genel müdürü ve yönetim kurulu üyesi Alpaslan Çakır’ın ise kulağını, Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu üyesi ve CHP Karabük Milletvekili Cevdet Akay çok çınlatmıştı.

Çakar’ın oğlu Furkan Çakar’ın Borsa İstanbul’a sınavsız işe alındığını, gelini Hilkat Aydın Çakar’ın da kendisinin yöneticilik yaptığı Takas Bank’ta sınavsız işe girdiğini açıklamıştı. Ve dahası:

Ziraat Bankası Genel Müdürü Alpaslan Çakar’ın ve Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Burhanettin Tanyeri’nin hem İstanbul Finans Merkezi'nde,  hem de Ankara Ulus'ta ikişer makam araçları var. Bu araçların fiyatı da 30 milyon liranın üzerinde bir rakam. Yazıktır, günahtır.

Saygıdeğer yönetim kurulu üyelerini tanımaya devam edelim.

  • 2004-2019 arasında üç dönem AK Parti’den Kağıthane Belediye Başkanlığı yapan Fazlı Kılıç, 26.03.2021 tarihinden beri bankayı yönetenler arasında.
  • Serruh Kaleli, Anayasa Mahkemesi eski üyelerinden. 2019 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Ziraat Bankası Yönetim Kurulu’na layık görüldü.
  • Serdar Kılıç ise eski büyükelçi. Samsun milletvekili ve eski Gençlik ve Spor Bakanı olan Akif Çağatay Kılıç'ın amcası.

Ya Çağatay bey ne yapıyor?

O da 2023 yılı itibarıyla Büyükelçi unvanı ile Cumhurbaşkanı Başdanışmanlığı görevine atandı.

İlginç bir bilgi… Gastroenteroloji uzmanı olan babası (yani Serdar Kılıç’ın da kardeşi) Sinan Kılıç, İstanbul Belediye Başkanlığı döneminde Tayyip Erdoğan'ın özel doktorluğunu yapmış.

  • Bir diğer üye İsmail İlhan Hatipoğlu, Cumhurbaşkanlığı Hükümeti’nin bir parçası zaten. Aynı zamanda Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı.
  • Yine bir üye hakkında yazılmış şu satırları okuyarak, tanıyalım onu:

“Ziraat Bankası Yönetim Kurulu’nda bir isim var ki tam anlamı ile bir joker ve herhalde kendisi olmasa Ziraat Bankası kurduğu şirketlere yönetici bulamaz… Bu isim Feyzi Çutur. Ve Feyzi Çutur Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Üyesi olmasının yanı sıra daha önce de ZiraatBank International AG Yönetim\Gözetim Kurulu Üyeliği, ZiraatBank BH d.d.’de Yönetim Kurulu Üyeliği, Ziraat Katılım Bankası A.Ş.’de Yönetim Kurulu, Kredi Komitesi, Denetim Komitesi Üyelikleri ve Ziraat Bank (Moscow) JSC Yönetim Kurulu Üyeliği’ni yapan isim.”

  • Ve son üye Fatih Aydoğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi eski AK Partili üyelerinden. Zeytinburnu Belediye Başkanı olmak istemiş, olmamış. Geçen Ağustos’tan itibaren Ziraat Bankası’na yönetim kurulu üyesi olmuş.

 Gördünüz işte.

Yabancı yok aralarında!

 

DİĞER 4 HAZİRAN’LAR

  • 1878 - Kıbrıs’ın idaresinin geçici olarak Birleşik Krallık'a bırakıldığı "Kıbrıs Antlaşması" imzalandı. 16 Ağustos 1960 tarihine kadar sürecek olan ve Britanya Kıbrısı olarak adlandırılan idare kuruldu.
  • 1917 - Pulitzer Ödülleri ilk kez verilmeye başlandı.
  • 1937 - Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası Kanunu, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde kabul edildi.
  • 1944 - II. Dünya Savaşı: Roma, Müttefikler'in eline geçti ve Mihver Devletleri'nin kaybettiği ilk başkent oldu.
  • 1992 - III. İzmir İktisat Kongresi toplandı.
  • 2009 - Rahşan Ecevit, kurucusu olduğu Demokratik Sol Parti'den istifa etti.

 

4 HAZİRAN’DA DOĞANLAR

  • 1915 - Azra Erhat, Türk yazar (ö. 1982)
  • 1970 - Ekrem İmamoğlu, Türk iş insanı ve siyasetçi
  • 1975 - Angelina Jolie, Amerikalı aktris ve En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Akademi Ödülü sahibi
  • 1985 - Lukas Podolski, Polonya asıllı Alman futbolcu

 

4 HAZİRAN’DA ÖLENLER

  • 1798 - Giacomo Casanova, İtalyan yazar (d. 1725)
  • 1876 - Abdülaziz, Osmanlı'nın 32. Padişahı (d. 1830)
  • 1931 - Şerif Hüseyin, Arap lider, Mekke Şerifi ve Hicaz Kralı (d. 1852)
  • 1933 - Ahmet Haşim, Türk şair (d. 1884)

 

Yorumlar