ÇOK ŞEY YAZDIM AMA BİRİNCİLİĞİ BENGALDEŞLİ JAHIDUL’A VERDİM! / günlerden 23 ağustos

 
 


Tarihe geçecek bir başarı öyküsünün kahramanıdır, Dr. Öğretim Üyesi Jahıdul Islam Sarker!

“Neden” derseniz…

"Başkan Erdoğan, Başarının Sırları" kitabının yazarıdır kendisi!

Gazeteci Tolga Şahin’in verdiği bilgiye göre, Bangladeşli Jahıdul’a önce Kocaeli Üniversitesi'nde doktora yaptırmışlar.

Sonra da gençlerimize “gazetecilik” dersi vermesi için Karabük Üniversitesi'ne öğretim üyesi olarak atamışlar.

Memlekette yeteri kadar yalaka kalmadı galiba!



SEN ÜZÜLME MELİSA

Durduk yerde insanları üzmek ve hatta çok daha beteri acımasızca linç etmek “vaka-i adiye” faslına girer oldu epeydir.

Son kurbanlardan biri Melisa Sözen’di.

Bir Fransız dizisinin 2017 yılında yayınlanan sezonunda oynadığı rol nedeniyle akla ziyan iftira ve hakaretlerle karşılaşınca bir şeyler söylemek ihtiyacı hissetti ve dedi ki:

“En anlaşılır haliyle:

1-Söz konusu dizi gizli saklı bir iş değil. 2015 çıkışlı Fransa’nın en ünlü polisiye dizisi.

2-Dizinin benim oynadığım sezonu 2017 yılında yayınlandı. Deaş’la (Işıd) savaşan çift taraflı bir ajanı canlandırdım.

3-Dizide herhangi bir terör örgütünün övgüsü yok. Olsaydı, geçen 7 yıl içinde zaten çoktan duymuş olurdunuz.

Ben 25 yıldır oyunculuk yapıyorum. Kötü niyetli eleştiri, haksızlığa uğramak, hakaret, yalan haberler benim ne yazık ki büyürken alışık olmak zorunda kaldığım şeyler. Dolayısıyla bu internet zorbalığı ile derim kalınlaşmış bir dönemimde karşılaştım. Hakkımda atılan iftiraları elbette kabul etmiyorum.

Ama yaşı küçük ve hayat tecrübesi az yahut duygusal olarak hassas bir dönemde olan insanların bu zorbalıkla baş etmesi neredeyse imkansız. Yukarıdaki üç madde çok yeterli olduğu halde bu satırları da zaten bununla başa çıkması güç insanlar için ekliyorum.

Ne yazık ki bilginin doğruluğunu ve nereden geldiğini dahi düşünmeden, kontrol etmeden inanmak çağımızın kara deliklerinden biri. Linç kültürü de öyle.

Bunun bir parçası olmayın, kendinizin ve etrafınızdaki insanların internet zorbalığı ile duygusal şiddet yaşamasına izin vermeyin. Ben vermeyeceğim.

Kendi aklımızı, kendi bilgilerimizi kullanmayı, araştırmayı, doğru kaynakları kullanmayı ve önce bir durup düşünerek hareket etmeyi öğrenmemiz gerek. Bu tuhaf olaydan hep birlikte çıkaracağımız ders varsa bu olsun.”

"Le Bureau des Légendes" dizisini, ilk bölümünden beri keyifle izliyorum.

Bizdeki benzer dizilere pek benzemiyor elbette!

Hamaset yok, abartı yok vs.

Melisa Sözen’in oynadığınız sezondaki varlığından ise çok mutlu olmuştum.

Boşuna yormuş kendisini.

Yedi yıl geriden gelenlere ne anlatılabilir ki?!

 

CUK!

Murat Ağırel'in uyuşturucu trafiğini ortaya çıkaran kitabını şikayet eden kişinin avukatı Ersan Şen çıkmasına hiç şaşırmadım.

Kendisi, tam da kalıbının adamı.

 

MESAFE

Biri yazmış:

Ülkeyi 50 yıl ileri götürüp Norveç İsviçre seviyelerine yaklaştıracak bir şey yazar mısınız?

Yazayım canım:

Mucize!

 

MAYMUNUMTRAK BİR DURUM

Sağlık Bakanı Memişoğlu'ndan "Maymun çiçeği" açıklaması:

"İnşallah ülkemize gelmez."

Tabii canım.

Bilim de neymiş?!

 

NE PROJEYMİŞ?

Elektrikli araç şarj istasyonu yapmak için, tarihi Ankara Garı bahçesindeki ağaçları kesmişler.

İstense ağaçları kesmeden de aynı istasyonu yapabilirlerdi belki.

Kesin olan, öyle bir proje daha pahalıya çıkardı.

İşte o aradaki fark yüzünden ağaçların canına kıydı, canı çıkasıcalar.

 

HAYDİ BE

Bilal Erdoğan’ın oğlu Ömer Tayyip, Washington’da doğduğu için 14 yıl kesintisiz Amerika’da yaşarsa ABD başkan adayı olabilirmiş.

Güzel haber.

Haydi be küçük Tayyip, Başkan ol da göster ABD'ye gününü.

 

KESİŞİMSEL BİR OLAY

Zor zamanların gazetecisi Kazım Kızıl, Akhisar'a gitmiş.

Sokakta yaşanan vahşet kadar dehşet verici olan durumu, “olayı izleyenlerin duyarsızlığını” sorgulamış.

“Sokak ortasında dini nikahlı kocası tarafından şiddete uğrayan kadına yardım etmedikleri için eleştirilen esnafla” konuşmuş.

Olay göründüğünden daha katmanlı. Kadına yönelik şiddetin ne kadar normalleştirildiğinin yanında bir de etnik ayrımcılık söz konusu. Bunu esnaf şöyle dile getiriyor:

‘Doğru düzgün biri olsaydı yardım ederdik. Ama doğru düzgün bir insan olmadığı için... Artık Roman mı diyelim... Ondan karışmadık.’

Yani cinsiyetin yanında etnisite faktörü bize kesişimsel bir olaya işaret ediyor.

Çokça eleştirilen kişilerden biri olan ve olay boyunca sandalyesinden kalk(a)mayan Erkan Çiftçi ise engelli biri.

Şöyle diyor Çiftçi:

‘İlk defa engelliliğimden nefret ettim. İlk defa koydu bu bana.’"

Kazım Kızıl’ın gazetecilik yapma cabasını, heyecan ve hasretle selamlıyorum.

 

BİRİNCİLİK!



Cem Toker “OECD’nin hazırladığı ve gıda enflasyonunda öteki ülkelere kapanması olanaksız fark atarak birinci olan Türkiye’nin yer aldığı” grafiği paylaymış ve “Ben Türkiye’nin yönetiminde söz sahibi olsam, bu tablo karşısında utançtan yerin dibine geçerdim” demiş.

Derim ki:

Reklamın iyisi kötüsü olmaz, diyen bazıları gibi; bunlar da "birinciliğin iyisi kötüsü olmaz" diye, düşünüyor olabilirler!

 

BEŞ YETMEZ

Akit gazetesinin başlığı:

Pakistan: Erdoğan’ı beş yıllığına bize verin dünya lideri olalım.

Garanti olsun, şuna 25 yıl diyelim.

 

FARK ETMEZ

AK Parti Kayseri eski Milletvekili Pelin Gündeş Bakır “AK Parti’de kadın olarak hiçbir fikrim dikkate alınmadı. Beni fiziken milletvekili yaptılar ama fikirlerimi uygulamadıktan, birikimimden faydalanılmadıktan sonra neye yarar?” demiş demesine de…

Bilmez mi ki, AKP’li “erkek” milletvekillerinin de kadınlardan farkı yok.

 

SAVURGANLIK BU

Ve esas bombayı Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu patlatmış:

Başınızda Erdoğan gibi bir lider varsa Allah bereketini de o işin kolaylığını da veriyor.

Ah be Sayın Bakan…

Memleketi 1 litre yağa muhtaç edeceksiniz.

Biraz tasarruf lütfen!

 

 

DİĞER 23 AĞUSTOS’LAR

  • 1921 - Sakarya Meydan Muharebesi başladı.
  • 1923 - Lozan Barış Antlaşması, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından onaylandı.
  • 1991 - Ermenistan, SSCB'den bağımsızlığını ilan etti.
  • 1994 - Hakkındaki hapis cezası Yargıtay tarafından onaylanarak kesinleştikten sonra Dışişleri Bakanlığı'nın başvurusu üzerine Üsküp'te yakalanan millî futbolcu Tanju Çolak, Türkiye'ye getirildi ve Bayrampaşa Cezaevi'ne konuldu.
  • 2010 - Manila, Filipinler'de bir yolcu otobüsü, 25 yolcusuyla birlikte rehin alındı. Olay sonucunda, eylemi gerçekleştiren polis memuru ile 8 rehine öldü.
  • 2011 - Libya'daki Kaddafi rejimi sona erdi.
  • 2023 - Hindistan, Chandrayaan-3 aracı ile Ay'ın güney kutbuna inen ilk ülke oldu.

 

23 AĞUSTOS’TA DOĞANLAR

  • 1888 - İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Türk akademisyen, tarihçi ve siyasetçi (ö. 1977)
  • 1912 - Gene Kelly, Amerikalı aktör (ö. 1996)
  • 1924 - Ephraim Kishon, İsrailli yazar (ö. 2005)
  • 1978 - Kobe Bryant, Amerikalı basketbolcu (ö. 2020)

 

23 AĞUSTOS’TA ÖLENLER

  • 1967 - Burhan Belge, Türk diplomat, siyaset adamı ve gazeteci (d. 1899)
  • 1975 - Faruk Gürler, Türk asker ve Türk Silahlı Kuvvetleri'nin 15. Genelkurmay Başkanı (d. 1913)
  • 2002 - Sami Hazinses, Ermeni asıllı Türk sinema oyuncusu (d. 1925)
  • 2009 - Yücel Çakmaklı, Türk yönetmen (d. 1937)
  • 2018 - Toron Karacaoğlu, Türk yönetmen, tiyatro, sinema ve dizi oyuncusu (d. 1930)

Yorumlar